//
praegu loed....
Õpikeskkonnad ja õpivõrgustikud 2012

Mis on õpikeskkond? (03.09-16.09)

1. kodutöö kursusel Õpikeskkonnad ja -võrgustikud

Ülesande link http://opikeskkonnad.wordpress.com/2012/09/06/mis-on-opikeskkond/

Õpikeskkond on veebis olev keskkond, mis on loodud õppimiseks ja õpetamiseks, kogemuste vahetamiseks,  tagasiside andmiseks ja saamiseks, info hankimiseks ja jagamiseks jne. Õpikeskkonda võib kasutada individuaalselt õppimiseks, kuid palju suurem kasutegur on minu arvates koostööl. Ma suudan  palju paremini ja rohkem, kui saan suhelda, teistega nõu pidada, arutleda ja positiivset tagasisidet.

Olen õpikeskkondade väga ammune kasutaja, nii õpilaste õpetamisel, õpetajate koolitamisel kui ka ise õppides ja koolitustel käies. Tiigrihüppe koolitaja olen juba alates aastast 1998. Esimestel aastatel eriti palju õpikeskondadest ei räägitud, aga alates aastast 2005, kui hakkasime koolitajatega koostama 10 moodulist koosnevat DigiTiigri kursust, võtsime neid kasutusele mitmeid. Kursuse viisime läbi eõppe keskkonnas IVA (kuni aastani 2011) ja hiljem Moodles. Koolitatavad õpetajad koostasid kursuse käigus õpikeskkonda oma eportfoolio.

Ühel koolitajate atesteerimisel  (aastal 2009) pidin rääkima e-õppe keskkondadest. Tegin selleks google Sites vahendiga ühe veebilehe, mille abil tutvustasin minule tuntud keskkondi. See asub aadressil https://sites.google.com/site/eoppekeskkonnad/ Selles mõned lingid enam ei tööta, sest ikkagi on möödunud 3 aastat ja näidetes olevaid vahendeid on muudetud, materjale maha võetud.

Arutelu

3 thoughts on “Mis on õpikeskkond? (03.09-16.09)

  1. Teretulemast kursusele! Sa kirjutad oma definitsioonis, et “Õpikeskkond on veebis olev keskkond, mis on loodud õppimiseks ja õpetamiseks, …”. Mulle tundub, et virtuaalse õpikeskkonnana on aina enam kasutusel ka sellised vahendid, mis otseselt ei ole loodud õppimiseks ja õpetamiseks. Ka Sinu poolt viidatud e-õppekeskkondade lehel olid umbes pooled vahendid sellised (Google, Hot, Wiggio, Wiki, WordPress, Zone, …). Kas on nii, et virtuaalne õpikeskkond on laiem mõiste ning e-õppekeskkond kitsam mõiste, kuhu alla kuuluvad spetsiaalselt õppimiseks ja õpetamiseks loodud keskkonnad (Moodle, IVA, VIKO jne)?

    Posted by Hans Põldoja | 13. sept. 2012, 1:45 p.l.
    • Terminoloogia korrastatus näib olevat haridustehnoloogia valdkonnas tundlik teema.
      Siin on päris huvitav uuring, mis on tehtud 2009. a rahvusvahelise haridustehnoloogia konverentsil osalejate hulgas: https://scholar.vt.edu/access/content/group/5deb92b5-10f3-49db-adeb-7294847f1ebc/e-Learning%20Scott%20Midkiff.pdf
      Esitatud põhiküsimus oli: “Is there a difference between distance learning, e-Learning, and online learning? If so, please explain”.
      Ning järeldus: kuigi valitseb teatav üksmeel selles osas, et need on erinevad terminid, näitavad uuringu tulemused järjepidevuse puudumist haridustehnoloogias kasutusel olevate baasterminite kasutamisel (ja kirjutamisel) ning (erinevates maades) erinevat arusaama nende tähendusest.

      Posted by Ruth Randoja | 16. sept. 2012, 9:29 e.l.
    • Teeme nii, et sõnastan lause ümber: “Õpikeskkond on veebis olev keskkond, mida saab kasutada õppimiseks ja õpetamiseks, …”.
      Kuna õpime haridustehnoloogiat, siis ma automaatselt mõtlesin õpikeskkonnast kui virtuaalsest keskkonnast. 🙂 Muidugi on õpikeskkond väga lai mõiste hõlmates nii aega, ruumi kui inimesi ja nende soove ning tegevusi. Kui ma tahan ikkagi õppida, siis võin leida või luua sobiva õpikeskkonna.
      Jah, arvan ka, et eõppekeskkond on kitsam mõiste ja asub virtuaalse õpikeskkonna sees. Tahaks siinjuures kohe tahvlile Vienni diagramme joonistada! 🙂

      Posted by taimidreier | 16. sept. 2012, 11:44 e.l.

www.delicious.com/taimi

Flickr Photos

september 2012
E T K N R L P
    okt. »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

RSS Elo

RSS Kristi

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Meelis (Ht-uuring)