//
praegu loed....
Magistritöö seminar 1 IFI7065

Magistritöö eesmärkide ja uurimisküsimuste vahelisi seosed

Ülesanne: http://magtooseminar.wordpress.com/2013/03/27/iseseisev-too-iii-kontaktpaevaks/

Sõnastasin 20. märtsil oma magistritöö põhiliseks küsimuseks:

Millist haridustehnoloogilist tuge vajavad õpetajad uurimitööde juhendamisel?

21. märtsil 2013 osalesin Tartus Pedagoogide Ühenduste Ülesel Koostööpäeval  (info ja kava lehel http://www.oppekoda.org.ee/wp/?p=231), mille üldine teema oli uurimuslik õpe ja uurimistööde korraldamine koolis.

Kuulasin huviga neid ettekandeid:

  • Uurimuslik õpe ja uurimistööd uues riiklikus õppekavas – prof Margus Pedaste, Tartu Ülikool;
  • Uurimistööde hindamisjuhend G. Adolfi Gümnaasiumi näitel – Moonika Tooming, G. Adolfi Gümnaasium;
  • Miniteaduspäevad Saaremaa Ühisgümnaasiumis. – Viljar Aro, Saaremaa Ühisgümnaasium.

Minu ees istus mees suure habemega, kes küll sõna ei võtnud, kuid niheles, vahepeal natuke pomises omaette ja tegi kogu aeg märkmeid. Vaheajal nägin, et see mees oli Ülo Vooglaid – eesti sotsiaalteadlane, metodoloog ja haridusfilosoof, Tartu Ülikooli emeriitprofessor.

Suurel reedel on Ülo Vooglaid oma Facebooki seinal avaldanud väga pika artikli (ja hiljem ka veel kommentaari oma artiklile) selle ürituse kohta. See on väga karm artikkel!

Lisasin sellest artiklist mõned mõtted ja küsimused oma magistritöö skeemi. Ma ei usu, et see kõik lõpuks ka selliselt sõnastatult magistritöösse läheb, aga esialgu see natuke raputas mind läbi ja sunnib sügavamalt mõtlema selle teema üle.

Lisan siia oma skeemi. (suuremaks läheb, kui hiirega peal klõpsata, avaneb uues aknas)

magtoostruktuur-taimi

Mul on juhendajaga 4. aprillil skype-koosolek ja pärast seda võib palju muutuda. Esialgu on aga selline skeem! 🙂

———————-

05.04.2013 – parandus ja lisa

Pealkiri:  Gümnaasiumi uurimistööde juhendamise keskkonna kontseptuaalne disain. *

Probleem: Koolides puudub vajalik valmidus juhendada õpilasi uurimistööde tegemisel.

  • Eesmärk 1: Selgitada välja, millist tuge pakutakse uurimistööde juhendamiseks õpetajatele teistes riikides.
    • Uurimisküsimus 1: Mida on seni maailmas  uurimistööde juhendamise toetamiseks tehtud?
  • Eesmärk 2: Selgitada välja, millist haridustehnoloogilist tuge vajavad õpetajad uurimistööde juhendamiseks.
    • Uurimisküsimus 2: Millist haridustehnoloogilist tuge vajavad õpetajad uurimistööde juhendamisel?
  • Eesmärk 3: Koostada gümnaasiumi uurimistööde juhendamise keskkonna kontseptuaalne disain.
    • Uurimisküsimus 3: Milline võiks olla gümnaasiumi uurimistööde juhendamise keskkonna kontseptuaalne disain?
  • Eesmärk 4: Evalveerida uurimistööde juhendamise keskkonna kontseptuaalset disaini
    • Uurimisküsimus 4: Kas selline keskkond aitab õpetajal pakkuda õpilastele vajalikku tuge uurimistööde juhendamisel?

Kontseptuaalne disain keskendub küsimustele: mida nõutakse, mida süsteem peab tegema, milliseid andmeid on vaja, mida kasutajad peavad teadma jne. (Füüsiline disain keskendub küsimustele: kuidas neid asju saavutada.)

Töö struktuur (PDF-fail)

Kasutatud allikad

Vooglaid, Ülo. (2013). Neljapäeval olin Tartus Miina Härma gümnaasiumis… . http://www.facebook.com/pages/%C3%9Clo-Vooglaid/206111436141989

PÜÜK 4 – Uurimuslik õpe- miks ja kuidas? Miina Härma Gümnaasium, Tartu 21. märts 2013. http://www.oppekoda.org.ee/wp/?p=231

Arutelu

2 thoughts on “Magistritöö eesmärkide ja uurimisküsimuste vahelisi seosed

  1. Ma kommenteerin nüüd kiiresti enne, kui teised hakkavad selle eeskujul tegema 🙂

    Siia kastikeste sisse ootame me eesmärgi ja uurimisküsimuse lühikesi ja konkreetseid sõnastusi, mis esitatakse magistritöö sissejuhatuses loeteluna. Ühes loetelus on sissejuhatuses töö eesmärgid ja teises loetelus uurimisküsimused. Vaata minu näidete all olevaid linke neile magistritöödele, mille sissejuhatuse põhjal näidisskeemid tehtud on.

    Teisel tasemel on praegu pigem probleemi 4 alamprobleemi. Meie ootame teisele tasemele töö eesmärke (näiteks: “Uurida õpetajate ja õpilaste vajadusi toe järele uurimustööde juhendamise protsessis”, “Töötada välja uurimustööde juhendamise keskkonna kontseptsioon”, “Evalveerida uurimustööde juhendamise keskkonna kontseptsioon õpetajate ja õpilastega”, vms).

    Uurimisküsimustest on piisavalt konkreetselt sõnastatud hetkel esimene.

    Posted by Hans Põldoja | 3. apr. 2013, 12:02 e.l.
  2. 05.04.2013 – Parandasin ja lisasin struktuuri vajalikus vormis.

    Posted by taimidreier | 5. apr. 2013, 7:58 p.l.

www.delicious.com/taimi

Flickr Photos

aprill 2013
E T K N R L P
« märts   mai »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

RSS Elo

RSS Kristi

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Meelis (Ht-uuring)