//
praegu loed....
Haridustehnoloogia praktika

Põhipraktika – 2. ülesanne + eneseanalüüs – 3. osa

Ülesanne

Praktika nädal 28. okt – 1. nov 2013

Sellel nädalal sai peamiseks õpilaste nõustamine erinevatel võistlustel osalemiseks.

EENeti arvutijoonistuste võistlus

4., 5. ja 7. klassi õpilased osalevad sel aastal arvutijoonistuste võistlusel EENet 20. Juba septembri keskel vaatasime teemad üle ja proovisime erinevaid programme: Paint ja ArtRage arvutis ja online joonistusprogramm Sumopaint. Leppisime kokku, et igaüks joonistab kodus ja ka koolis vabal ajal ning siis peale vaheaega laadime pildid üles. Paljud olid sellega juba iseseisvalt hakkama saanud, kuid oli ilmnenud ka mitmeid probleeme. Üks põhilistest probleemidest oli see, et pildi mõõtmed olid liiga väikesed. Pildi lühem külg pidi olema vähemalt 1200 pikselit. Me olime küll selle üle vaadanud ja paika pannud, kuid paljud joonistamise käigus olid paberi suurust muutnud. Vaatasime siis, kuidas pildi suurust muuta võimalikult väikeste kvaliteedi kahjudega. Teine probleem oli pildi salvestamine õiges formaadis. Sumopaintiga joonistades on programmi enda faililaiend .sumo ja Artrage salvestab laiendiga .ptg, aga nende laienditega võistlusele saata ei saa. Vaatasime siis üle konverteerimise põhimõtted ja vajalikesse formaatidesse eksportimise võimalused. Lõppude lõpuks said kõik pildid korda ja võistluse veebi üles laaditud. Väga hea oli vaadata, kuidas nad imetlesid oma pilti võistlusele lehel, võrdlesid teistega ja näitasid oma lemmikuid. Huvitavad pildid on kiviaja facebookist, veel kiviaja fb  looduskaamerast, metsakaamerast. Praegu on meie koolist 134 õpilast oma pildi võistluse saatnud. Soovin neile edu! 🙂

Targalt internetis võistlusmäng

Võistlusmängu korraldab Lastekaitse Liit koostöös Hariduse Infotehnoloogia Innovatsioonikeskuse, Eesti Informaatikaõpetajate Seltsi, Inimeseõpetuse Ühingu ja Eesti Väitlusseltsiga. Võistlusmängu eesmärk on innustada õpilasi omandama teadmisi ja oskusi interneti ning digitaalsete kommunikatsioonivahendite targemaks ja turvalisemaks kasutamiseks. Võistlusmängus osalevad 40 kooli üle Eesti. Koolivõistkonnas on 6 liiget. Võistkond koosneb 7.klassi õpilastest (tüdrukud ja poisid). Ühes piirkondlikus võistlusmängus osalevad 4 selle piirkonna kooli. Minu koolis (Pärnu Ülejõe Gümnaasium, Tallinna mnt 40a, Pärnu) toimub Pärnu piirkonna võistlus  8. novembril 2013 kell 12.00 ning kestab orienteeruvalt kuni 3 tundi. Osalevad koolid: Pärnu Ülejõe Gümnaasium, Kilingi-Nõmme Gümnaasium,  Surju Põhikool, Pärnu Vanalinna Põhikool.

Piirkondlik võistlusmäng koosneb järgnevatest osadest:

  1. Koolide tutvustus (max 4 punkti)
  2. Viktoriin (max 10 punkti)
  3. Rollimäng (max 8 punkti)
  4. Väitlus (max 8 punkti)
  5. Kodune töö (video) (max 8 punkti)
  6. Osavusvõistlus (max 2 punkti)

Koostasime õpilastega kooli tutvustuseks esitlust, arutasime teemasid, millest videod teha. Arutelu oli elav ja lõbus – õpilastel oli palju huvitavaid mõtteid. Arutlesime viktoriini teemade üle ja vaatasime targaltinternetis.ee veebilehelt. Tuletasime meelde, mida teame väitlusest ja kuidas rollimängus loomulik olla.

Informaatikavõistlus Kobras

„Kobras” on üldhariduskoolide õpilastele mõeldud informaatikaviktoriin, mille teemaderingi mahuvad küsimused arvutite riist- ja tarkvarast, turvalisusest, arvutieetikast, arvutus- ja sidetehnika ajaloost, arvutitega seotud matemaatikast, loogikast ning informatsiooni mõistmisest ja tõlgendamisest üldisemalt. Arvestust peetakse kolmes vanuserühmas: benjaminid (6.–8. klass), juuniorid (9.–10. klass) ja seeniorid (11.–12. klass). Iga rühma parimad kutsutakse viktoriini II vooru (ehk finaalvõistlusele) ja huvipäevale, mis toimuvad Tartus. Ülesannete lahendamiseks on aega üks koolitund (45 minutit).

Kolmel varasemal aastal on mõned minu benjamini vanuserühma õpilased saavutanud nii häid tulemusi, et on kutsutud lõppvooru. Ka sel aastal valmistusime võistluseks. Selleks tuleb õpilasel registreerida endale mikikese konto, õpetajal see kinnitada ja määrata rühmale võistlemise aeg. Sel aastal on see võistlus 25.-29. novembri nädalal.

Võistlusel hästi hakkama saamiseks on vaja loogilist mõtlemist ja funktsionaalset lugemisoskust. Kui andsin eelmiste aastate ülesandeid lahendada harjutamiseks, kui küsiti palju, kuidas ühest või teisest küsimusest aru saada. Kui neile aga ette lugesin ja andsin nõu, millist teed pidi ülesandele läheneda, mis on kõige tähtsam, siis saadi enamustele ülesannetele õiged vastused. Huvitav oli vaadata, et kuigi lubasin neil teha rühmatööd, lahendas igast klassist mitu õpilast ülesannet individuaalselt. Minu küsimise peale vastas üks, et pärisvõistlus on ka ju individuaalne ja ta armastab üksi mõelda.

Õpilastega on huvitav töötada. Neil on palju küsimusi, mõtteid, ideid. Nad tänulikud, kui aitad nende probleeme lahendada. Nad hõiskavad, kui on huvitav ülesanne ja ei usu, et tund juba läbi sai. Aga nad armastavad ka nn silte kleepida, a la “see on niiii mõttetu!”  Ja siis tuleb see mõte sealt seest ikkagi üles leida!

Arutelu

Kommenteerimine on suletud.

www.delicious.com/taimi

Flickr Photos

november 2013
E T K N R L P
« okt.   dets. »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

RSS Elo

RSS Kristi

  • Tekkis viga, ilmselt see uudisevoog ei tööta. Proovi hiljem uuesti.

RSS Meelis (Ht-uuring)